حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
آیت الله محمد جواد مجتهد شبستری
01 بهمن 1399 - 22:50
بازدید 291

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری در سال ۱۳۴۵ در خانواده ای متدین و اهل علم دیده به جهان گشود و رسم و علم و ادب را از پدر بزرگوارش آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز آموخت. آیت الله شبستری از نوادگان آیت الله العظمی حاج […]

پ
پ

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری در سال ۱۳۴۵ در خانواده ای متدین و اهل علم دیده به جهان گشود و رسم و علم و ادب را از پدر بزرگوارش آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز آموخت.

آیت الله شبستری از نوادگان آیت الله العظمی حاج میرزا کاظم مجتهد شبستری از مراجع تقلید آذربایجان است و به واسطه چنین خاندان پاک سرشتی در سال ۱۳۶۳ سیره علمای دین را برگزید و وارد حوزه علمیه آیت الله مجتهد تهرانی شد.

شبستری مقدمات علوم دینی و بخشی از فقه و اصول و دروس اخلاق را از محضر آن مرحوم و اساتید برجسته تهران فرا گرفت.

در سال ۱۳۶۸ برای تکمیل تحصیلات دینی وارد حوزه علمیه قم شد و در نزد عالمان بزرگی همچون آیات عظام میرزا جواد آقاتبریزی، وحید خراسانی و جوادی آملی دروس فقه، اصول، تفسیر و فلسفه را بهره مند شد و بیش از بیست سال است که به عنوان مدرس حوزه و دانشگاه در طریقت علم و دین مبادرت ورزیده و در حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی العالمیه طلاب وارسته ای را تربیت کرده است.

آثار پژوهشی و مقالات متعدیی در زمینه های مختلف از وی منتشر شده و همچنین دهها رساله و پایان نامه را راهنمایی و داوری کرده است.

آیت الله جواد مجتهدشبستری با آغاز هجمه دشمن بعثی به میهن اسلامی مان، رزم در جبهه ها را پیش گرفته و همراه رزمندگان و ایثارگران شد.

وی تاکنون در کنار تدریس، تبلیغ و تربیت طلاب، عضویت در مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم و بسیج اساتید و نخبگان حوزه قم را در کارنامه خود دارد.

شبستری درباره ورود به عرصه رقابت انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعتقادش بر این است که هر آنچه شرط سلامت و دیانت در جامعه اسلامی است باید به کرسی اندیشه ها بنشاند و از کیان انقلاب اسلامی و حریم ولایت در عرصه سیاسی صیانت کند.

به گفته ایشان این مهم تنها انگیزه ای است که وی را برای حضور در مجلس خبرگان رهبری متعهد ساخته است.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.